THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Lets be part of me :)

Wednesday, December 8, 2010

ACCIDENT :(


DATE : 08/12/2010
TIME : 0400am
LOCATION : Staffield Country Resort

ya! kemalangan berlaku lagi. aku akui waktu itu aku teramat mengantuk. apa kan daya, yaya suruh pulang juga. apa lagi, aku gagahkan juga diri ini.
heh! baku gila BM aku ;D huhu. ya! kembali pada tajuk aku yg tadi.
benar, aku kemalangan. agak teruk la kereta Fiat, aku & yaya(adik) tak cedera pun. alhamdullillah :) masa tu lepas hantar intan, hana. hah! downtown sgt kan :)
masa lalu highway LEKAS, masing-masing galak sgt, mulut lepas sana sini, kan dah mendapat!
hmm -,- sumpah aku fobia.
nak kata aku bwk laju time tu, tak. sbb aku mengantuk kan. so, aku bwk slow la.
semua org fikir aku bawak laju. nahhhh! mmg aku ngaku aku drive selalunya laju, tak pernah tak laju.
but time tu, aku bawak slow kot. just aku tersengguk-sengguk la kan. haa. lagipun org tu high beam. aku turunkan high beam aku masa nmpk dia. lepas je selekoh tu, aku nmpk jalan lurus, then aku rasa pedal mnyk aku ada yg menekan. aku brek! tak makan. steering aku lagi ah kan, aku dah ke kanan, dia melawan arah ke kiri jugak.
aku dah tak nmpk apa kat depan. yg aku tau kereta aku spinning 360' dua kali. DUA KALI okay! kepala dah terhantuk-hantuk dah kat cermin. masa tu dah tak boleh nak kawal.
sempat hati aku terdetik, 'Ya Allah, selamatkan yaya. ambil je nyawa aku.'
aku tak fikir apa, aku terus tarik hand brek. matikan kereta.
masa tu aku bersyukur sebab kitorang tak apa-apa. selamat.
yaya dah menangis. menggeletar dia. first time kan. aku serba salah.
aku terus peluk dia. suruh dia selawat bnyk-bnyk.
kereta dah berasap. aku dgn yaya pun keluar dr kereta.
bila keluar, aku tgk sekeliling tmpt tertutup. khairan la kitorang.
masa tu dah takut. yaya lagi la. kitorang jln dpn sikit. nmpk ada lubang besar.
rupanya kereta aku dah masuk kat dlm kwsn yg org tutup. maybe nak bina apa-apa aku rasa.
yaya dah desak-desak suruh reverse kereta. aku dah panik time tu. perasaan bercampur.
terus call hana, intan and amat. while tggu intan and parent hana dtg, aku dgn yaya pun masuk balik kereta, then reverse and kedepan pergi tmpt yg lubang tu. mana tau ada org kan. sebab aku nmpk ada lampu. suddenly 2org pakcik lalu. guard rupanya.
nsb kitorang. aku pggl pkck tu mintak tlg. then dia tlg, bg minum semua. dia la yg call polis and org tarik kete.
tak lama parent hana and intan dtg. dah kecoh semua, ayah hana pun ckp nak hantar aku balik. sbb nak jmpe umie and abah. nak settle pasal kete. hah. nak taknak, kena la berdepan. umie abah bising.
aku senyap je. sebab betul apa yg dorg ckp. hmm. dlm pukul 6.30 baru settle polis semua. so, balik tu, mandi. then trs tidur. bdn aku rasa lain gila kot. hmm. apa-apa pun, sorry semua. and thanks pada yg menolong. if itu hari terakhir aku, aku mintak ampun dkt korang semua. semua punca dari aku. aku kan bala, sway and sakai bak kata cik epi and najee. takpe la. hmmmm :'(

8 feedback:

suria lekatlekit said...

Alhamdulillah semua selamat.. keta jer kan tak bapa selamat. Apapun syukur Tuhan panjangkan umo korang

Erin said...

alhamduliilah..nasib baik tak de pape...
at least you guys selamat...
sabar lah ye..ujian yang DIA nak bagi tu..
:)

manje poppy said...

yeah. syukur :) maybe ada hikmah. kannn? thank to god! :)

Lunia said...

syukur alhamdulliah tade pape.. <3 bhy kan bwak kete ngntok2 nie.. kdg2 time nk pegi clss pagi2 pn few times jgk sengguk2 n lost focus kt driving.. tc lah ye lepas nie :)

manje poppy said...

yeah. i will. hehe. u too. so, lps ni jgn la stay up or anything else. make sure get enough of rest :)

qilarazak said...

hoi kau giler ke manjee.. eee. manajee, aku tanak lagi bagi kau drive kalau aku ada skali. scary okay. da bpe kali da ni accident. drive betul2 laa. tu la suh buat JPJ betul2 tanak buat.

TERUK giler okay kereta kau, alhamdulillah kau tak ada pape.. tu laa. gelak tah hengat lagi.

Umie tak kata pape kee?? kau ni giler betul laa. report kat amat.

qilarazak said...

tangan aku terus rase sakit lpas baca. kecut perut aku di buatnyaa. aku kecut perut result tak abis lagi, kau tambah kecut lagi. adehhh.. sekeh kau bila jumpe nanti/.

manje poppy said...

bahahaha. umie aku bising la. huhu. jgn naik dah. kena berhati-hati. haha. tu la. JPJ terlebih agung mcm ni la ;D eheheh. jgn ah! sakit doe ;D kite jmpe next sem :)