THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Lets be part of me :)

Sunday, August 7, 2011

#05

Selamat Petang Malaysia :) Zaman sekarang macam-macam jenis kawan ada kan? Entah kenapa entah tiba-tiba aku nak cakap pasal kawan entah. Maybe sebab aku sayangkan kawan-kawan aku & aku rindukan dorang semua kot. Dulu aku ramai sangat kawan, dulu aku ramai sangat teman, & dulu aku ramai sangat musuh. Mungkinlah ;) Sebabnya, aku ni memang suka berkawan sangat kot & aku senang sangat berkawan dengan dorang. Tapi kadang-kadang tu, aku ada jugak terasa hati, telan yang pahit, terkilan dengan perangai dorang & macam-macam lagi lah yang berkait dengan hati, perasaan & jugak emosi. Tapi nak buat macam mana kan. Dah nama pun kawan, dah nama pun manusia. Dorang dah cukup sempurna buat aku cuma aku je yang tak cukup sempurna buat dorang. Memang zaman sekarang ni dah takda lagi sahabat. Susah sangat nak carik sahabat, susah sangat nak dapat sahabat & susah sangat nak ada sahabat. & aku pun dah serik nak mencari kawan. Cukuplah kawan yang aku ada sekarang. Aku hanya ada 8 orang sahabat daripada ribu yang aku kawan.

Mohd Azwan Zainurdin. Dialah sahabat, dialah abang, dialah teman, dialah kawan, dialah lawan. Ni lah sahabat aku yang paling lama. 20 tahun hidup aku, 20 tahun la tempoh aku & dia berkawan. Mulanya umie & acik kay berkawan dari sekolah, then kahwin dapat kitorang. So, dari mak turun kepada anak. Memang aku kawan dengan dia dari kecik. Dah memang sebahagian dari hidup aku. Aku ingat lagi, aku gelak, aku ketawa, kau mesti ada. Nanti mesti kau pujuk, bagi nasihat, belikan aku hadiah semua. Kau suka tengok aku senyum takda masalah kan. Masa kecik selalu main sama. Pergi mana-mana sama. Kitorang tak pernah bergaduh & aku tak pernah tau istilah gaduh tu bila dengan dia. Dia selalu mengalah dengan aku. Dia jaga aku baik je. Tak pernah sikit pun dia marah aku, tengking aku, kutuk aku, makan minum belanja aku semua dia support. Kau jauh dah dengan aku sekarang even kita 1 kawasan, kau UNITEN, aku KPTM. Aku ingat lagi apa mak kau cakap, nanti Wan jaga Manje. Manje belajar kat Bangi, sebab tu Wan belajar kat Bangi jugak. Terharu aku weh dgr mak kau ckp macam tu. Nak tunggu kau cakap memang tidak la kan. Kau mula-mula tak suka tangkap gambar kan. Tapi kau tau aku ni suka bergambar, sampai 1 hari mak kau cakap kat aku kau jadi photographer dia. Lepas tu, dulu kau kalau keluar dgn aku mst bawak camera kan. Yang aku sukanya, setiap apa aku buat mesti kau akan snap picture tu kan. Pastu tunjuk kat aku. Bila aku cakap buruk, kau mesti kata tak. Bila aku cakap tangkap lagi, tangkap lagi, kau tak pernah bantah kan. Kau ikut je kan. Aku sayang kau sangat doe. Kalau kau takde, aku akan rasa hilang. Confirm punya. Sedangkan kau accident pun aku sedih. Aku rindu zaman kanak-kanak aku dgn kau doe. Kitalah yang paling comel time tu. I love you superb best friend for the ever!

Arina Izatty Abd Rahman. Dia kawan perempuan terbaik aku. Aku berkawan dgn dia since darjah 5 if tak silap. & kitorang rapat since darjah 6. Lama kan? So, dah 9 tahun aku berkawan dgn dia. Kitorang rapat sebab kitorang suka anak cikgu yang sama, g camp sama-sama. Dulu kalau boleh hari-hari mesti nak jumpa. Kita selalu terpisah-pisah kan. Ya la, aku sek tetap. Arina tukar-tukar. Aku senang berkawan dengan dia. Aku kenal dia dah lama, terlalu lama & aku betul faham dengan perangai dia. Dia pun betul faham perangai aku & lebih kenal aku siapa. Thats why kitorang selalu sharing. Aku paling sayang dia. Dialah kawan susah senang aku. Tak pernah sikit pun berkira dgn aku. Dialah banyak tolong aku. Aku tak lupa semua tu. Jangan ingat kitorang rapat macam ni, kitorang tak pernah gaduh. Pernah! Gaduh teruk pulak tu. Lama aku tak bertegur dengan dia, lama aku sepikan diri. Dia pun sama. Masing-masing ada ego, jiwa remaja la katakan time tu. Tapi masing-masing tau silap masing-masing. Masing-masing perlukan 1 sama lain. So, lepas dari gaduh tu, lama-lama kitorang berbaik balik. Alhamdulillah. Biasa lah kan, kawan baik & kawan rapat kan. I rindu masa kita selalu keluar jalan kaki sama-sama dulu, naik bas sama-sama, & semua sekali apa yang kita pernah buat lah sayang. Jangan pergi lagi. Harap sangat you dgn I berkawan sehingga akhir hayat kita. InsyaAllah. Amin.

Rema Mohd Taib. Dia baik. Dia seorang pendengar setia aku, seorang penasihat handal aku. Dia tau kawal emosi aku. Dia ni memang twin aku. Hati kitorang sama. Perangai pun sama. Cuma dia ke arah baik, dan aku ke arah jahat. Tapi dia terima aku seadanya. Dia banyak nasihatkan aku, ingatkan aku, pesankan aku, bangunkan aku. Dengan dia aku selesa luah semuanya. Aku kenal dia form 1 lagi, 1 sek. Tapi tkda rapat mana pun sbb class lain-lain. Then time form 4, class sama. So, kitorang pun rapat, tapi kitorang ni rapat sangat macam dah lama kenal. Ya la, mana taknya, hobby sama, citarasa sama, kisah hidup sama, perangai sama. Aku sayang kau tau ma. Kau twin aku yang 1 hati, 1 jiwa, 1 kepala. Best sangat kawan dgn kau. Aku mintak tolong, sure kau tolong even kau tgh susah cmne skli pun. Ingat, aku sayang kau sangat tau ma? Pegang kata-kata aku sampai aku mati tau. Kalau aku pergi dulu dr kau, jumpa kat akhirat kelak tau ma. Sebab kaulah kawan dunia akhirat aku.

Nur Hana Amira Anuar. Ni 1-1 nya kawan aku yang tak matang-matang even dia lagi tua dari aku. Mcm aku ni kakak, & dia ni adik. Aku kenal dia time form 2, sbb class sama. Time tu aku berkawan je dgn dia sampailah aku betul-betul rapat dgn dia time habis SM. Sbb dia masuk teknik. Perangai aku sama je dgn dia ni. Nakal-nakal, sosial semua. Tapi tu semua dulu la. Skrg dah tak. Kerja dia asyik nak ajak aku bergaduh je. Suka sgt kacau emosi aku. Aku geram je dgn kawan aku yg melatah sorg ni. Dia ni kawan gossip aku. Dia jugak partner in crime aku. Dia jugak lah kawan yang bnyk buat aku sedih. Tapi aku sayang dia, tak pernah kurang. Banyak benda yang kitorang kongsi. Lagi-lagi prob. Aku banyak habiskan masa dgn dia je la lepas habis sek. Even dah masuk college pun, lain-lain negeri pun, dia selalu jumpa & lepak dgn aku kat sini. Aku pergi berjalan jauh mst dgn dia lah. Aku suka kawan dgn dia. Aku sayang dia. Kitorang pernah bergaduh dulu. & benda yg sama berulang sekarang. Aku rindukan kau sahabat. Aku jealous sebab kau ramai kawan yang sayangkan kau, fikirkan kau, risaukan kau, jagakan kau. Tapi siapalah aku nak bertanding dgn sahabat-sahabat kau yang lain. & apa je la nilai persahabatan aku buat kau. Jaga diri selalu, jaga hati selalu. Aku tak pernah pergi, aku tak pernah lari. Aku ada.

Siti Nooratiqah Zulkhifli. Dia ni macam ibu aku, macam kakak aku even aku tua setahun dari dia. Haa. Aku kenal dia dekat MS. Lepas habis spm. Memang dia ni dah mcm lessy aku la. Org pk aku lessy dgn dia, aku ya kan. Aku tak ksh. Aku ingat lagi, hari-hari aku nak onl semata-mata nak comment dgn dia. Taktau apa yg buat aku attract dgn dia. Mgkn sebab dia ramah & care sgt dgn aku time tu. Bila jumpa je aku mst rasa syg sgt nak berpisah dgn dia. Sampai aku sanggup la overnight sbb nak kepit dgn dia je. Hari-hari tak habis topic nak borak, hari-hari nak bergayut before tdo, hari-hari mst nak msg je. Memang mcm couple kan? Aku terlalu sayangkan dia. Aku ingt lagi, masa aku nak masuk KPTM, aku berat sangat nak pergi. Aku tau nanti aku aku & dia akan renggang. Sampai aku & dia menangis-nangis lah. Yang kesiannya aku orientasi, dia demam-demam. Hilang dia aku rasa. Aku selalu fikirkan dia. Kadang-kadang aku sedih bila dia tak carik aku. Mst aku ingt dia lupa aku. Family aku tak suka aku rapat dgn dia, sbb ingat dia teruk. Then dorg igt eika pengaruh aku semua, aku sedih je. Aku tak pedulik, aku tetap berkawan dgn dia. Sampailah skrg. Tapi dia dah busy dah sekarang. Dia dah ada kawan-kawan lain. Aku tetap tunggu dia. Aku terlalu sayangkan dia.

Noor Aqilah Abdul Razak. Dia sahabat aku dekat Bangi. Dia jugaklah 1st kawan yg aku kenal, 1st aku jumpa time masuk KPTM dulu. Dari orientasi sampailah skrg. Mula daripada desa siswa, sampailah fifteen aku duduk dengan dia, sebilik okay. Kitorang terpisah kejap je, then duduk sama balik. Aku ingat lagi time aku tak reti nak pakai tali kasut tu, dia lah tolong ikatkan. Dia je tau KK aku macam mana, dia je yang kawan kat Bangi aku yg kenal aku siapa, mcm mana aku. Aku & dia jarang share prob sbb masing-masing banyak memendam dari meluah. Tapi aku tau, dia je la yang akan ada bila aku perlu sesorang time dekat Bangi. Dia jugaklah satu-satunya kawan yang akan mempertahankan aku. Qila, kita graduate sama-sama kan. Terharu aku bila kau nak jugak tunggu aku habis. Awww awww -,- HAHA! joke joke :) Aku sayang kau cik qila razak!

Nurafifah Baharudin. Si pot yang montel ni aku rapat time sem 2. Masa aku pra aku kenal macam tu macam tu je. Tupun through Fyza. Start dari Teras Jernang la kitorang rapat kot. Mula-mula aku ingat dia ni sombong je. Dengan mata dia bila pandang orangnya. Takuttttttt! Tapi dah lama-lama kawan, tido sama, makan sama, mandi sama, menangis sama, bergelak sama, barulah aku tau pot ni mcm mana orangnya. Aku sayang dia ohh. Even dia ni selalu serabut, selalu marah aku ;D HUHU. Tapi dia banyak jugak nasihatkan aku. Dia jugaklah yg banyak teman aku kat Bangi ni, dekat dia jugaklah tempat aku luah rasa hati.
Aku rindu doe kat kau potttttt. Cepatlah dtg Bangi, lepak dgn aku haa. Tau tau?


Ni je la yg sahabat yang aku ada, yang masih setia & ikhlas berkawan dengan aku. Ni je la suka duka, tawa sendu aku. Dorang sgt berharga buat aku. Tak ternilai pemberian Tuhan buat aku. Thanks korang sebab jadi best friend aku yang terbaik & terhebat. Aku sayang korang sangat-sangat. Aku takkan pernah lupakan koang. Anything carik je aku, aku setia jadi pendengar korang, aku akan ada bila korang perlukan aku. Sayang aku, kasih aku kat korang tak pernah hilang. Even hati aku terluka. Marah-marah aku, rajuk-rajuk aku, hanya sementara.

0 feedback: