THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Lets be part of me :)

Saturday, April 7, 2012

#22

Assalamualaikum & selamat tengah pagi duniaku :)

Hye kawan-kawan. Sihat? Manje dekat sini Alhamdulilah baru sembuh dari demam :) Hehe. Just selsema je ada lagi. Woah! Sejuk. Malam-malam tidur kena pakai blanket, kena letak vicks, kena pakai inhaler. If tak, memang susah la nak bernafas. Kesian aku kan? Haha.

Today, dah masuk hari ketiga aku & dia berpisah. Haha. Terasa lagi kot. Selama berpuluh bulan, beribu hari, aku kongsi cerita bersama, kongsi hidup bersama, kongsi semuanya bersamalah senang cerita. Tup-tup kecundang. Sayangnya. Lagi 3 bulan genap 3 tahun :'( Yang aku ingatkan cinta terakhir, sampai nak kahwin bagai :'( Adoy. Tak pepasal. Tu pasal la aku taknak bercinta lama-lama cmni. Haih. Hmm. Sedih tu semestinya. Menangis tu sepanjang masa nangis. Acano? Cinto mati sangat, rasakan ;D Takpa la, setiap pertemuan ada perpisahan. Jodoh pertemuan, ajal maut kan ditangan tuhan. And, Qila pernah cakap kat aku, baby dalam perut, 4 bulan lagi, perjanjian dia dengan Allah terjadi. So, if sesiapa nak anak-anak korang nanti kehidupan dia baik-baik, keturunan baik-baik, korang sembahyang jangan tinggal, berdoa banyak-banyak, amalkan surah2, jaga permakanan before 4 bulan tu k. Maksud aku kat sini takda la before 4 bulan tu je korang kena buat, lepas-lepas tu buat la jugak. Kan bagus namanya :) Pahala pun berjalan je. Haa.

Semalam, aku buat Solat Istikharah, dalam solat tu, aku berdoa Allah beri petunjuk kat aku dalam hubungan aku ni. Alhamdulillah sempurna solat aku. Tapi, lepas aku buat solat tu, aku dapat petunjuk. First, pertahankan, then pertahankan & lastly, lupakanlah. Masa tu aku sedih sangat. Mungkin itu petunjuk yang Allah nak bagi kat aku. Dalam masa sama, aku doa kat Allah biarlah aku sentiasa kuat & tabah dalam segala urusan. Alhamdulillah jugak, hati aku tenang sangat. Hmm. Syukur Alhamdulillah Ya Allah :)

Lagi 4 hari birthday Amat. Semua aku dah prepared. Just tinggal brg basah je yg belum beli. Pagi-pagi lagi umie kejut aku. Aku ingatkan apa la, rupanya suruh siap-siap, dia kata lepas ni pergi pasar beli brg basah. Ya Allah, hati aku sedihnya time tu. Aku dah tak bersemangat nak celebrate birthday dia sbb dia pun nak aku cancelkan. Tapi, umie pulak yang semangat sangat. Mungkin sebab aku dah cakap benda ni sebulan lepas lagi kan. Aku ye kan umie. Umie taktau yang anak sulung dia ni sebenarnya baru je putus cinta :'( Tapi aku kena kuat jugak. Aku buat takda pape je. Umie tak perasan ke anak umie ni macam nak taknak je bercakap pasal ni. Ya Allah. Ujian Allah.

Aku kuatkan diri text Amat petang semalam. Aku tanya dia lagi, nak cancelkan jugak ke. Dia tetap dengan pendirian dia. Sabar je la Manje :) At least, aku dah dapat controlled diri aku dari maki-maki or marah-marah dia.

Actually, aku terkilan dengan sikap dia. Takpa la. Mungkin ni la yang Allah nak bagi aku petunjuk. Aku redha. And this is for you, "I get worried, I get curious, I get jealous, I get mad, thats only because I care about you too much & I do love you". Terima kasih sudi baca. Aku yang type ni tak penat, korang yang baca la takut penat. Hihi -,- Ni lah diari aku, ni lah hidup aku setelah aku kembali pada yang asal :') Byebye =,=


0 feedback: